Ce parere aveti despre scoala din Romania?

duminică, 1 mai 2011

V-am promis ca duminica e ziua interviurilor speciale si ne tinem de cuvant! Iata pe cine am intervievat zilele trecute!

Interviu cu Anca Haraga, Elevul anului la Gala Premiilor in Educatie, Editia 2009!




*Cum ai aflat despre Gala Premiilor in Educatie si care a fost prima ta impresie?


Despre Gală am aflat întâmplător de pe site-ul Fundaţiei Dinu Patriciu cu care colaborasem într-un proiect şi mi-a plăcut extrem de mult cum sună titlul, apoi mi-a atras atenţia cum arăta pagina de prezentare din punct de vedere grafic. Abia apoi am început să citesc despre ce înseamnă acest proiect, despre cine e în juriu, care sunt etapele de jurizare şi am rămas extrem de plăcut surprinsă. Am cochetat cu ideea participării destul de mult până să mă decid să mă înscriu şi asta doar din cauză că nu îmi dădeam seama care e cea mai importantă parte pentru juriu: concursurile şi olimpiadele sau activităţile extracurriculare. Cu alte cuvinte, nu eram sigură că bifez toate câmpurile din formular astfel încât să ajung până în faza interviurilor. Până la urmă mi-am zis să încerc şi să văd ce-o să iasă.


*Ce consideri ca a determinat juriul sa iti acorde tie marele premiu?

Cred că toţi cei care ajung în finală sunt unici prin ceva şi extrem de buni din punct de vedere academic. Ce m-a diferenţiat pe mine a fost, probabil, pasiunea pentru învăţare care m-a determinat să particip la concursuri şi olimpiade şi dorinţa de a face diferenţa şi de a produce o schimbare în felul în care elevii din comunitatea mea percepeau ştiinţele prin proiectul Science Week, dar şi faptul că nu m-am limitat doar la Science Week şi am colaborat şi cu British Council, Asociaţia Oricum, Junior Achievement şi multe altele. Deci a contat şi diversitatea activităţilor extracurriculare.


*Viata ta de elev si mai apoi student, a fost influientata de obtinerea acestui premiu? Cum?

În mod cert traseul personal şi „profesional” mi-au fost influenţate de câştigarea acestui premiu. A fost, în primul rând, o recunoaştere a unor merite şi eforturi întreprinse până atunci. M-a determinat 
să mă văd pe mine altfel şi cunoscându-mă pe mine mai bine am căpătat încredere că pot face şi mai multe. Şi astfel am aplicat la facultate în Marea Britanie, fiind acceptată, după mai multe etape de selecţie, la programul pe care îl urmez acum. Cred că acum, la aproape 2 ani de la câştigarea premiului, cel mai mult mă bucură că am avut oportunitatea de a cunoaşte oameni minunaţi, că am putut să mă cunosc eu pe mine mai bine, că fiind mai „vizibilă” am putut participa la numeroase evenimente şi vorbi despre oameni şi proiecte extraordinare.


*Care consideri tu, ca sunt principalele probleme ale sistemului educational din Romania?

Îmi e greu să vorbesc despre principalele probleme. Am învăţat timp de 8 ani într-unul din cele mai bune licee din România, unde am avut laboratoare dotate cu aparate şi substanţe, unde am avut, mai ales profesori dedicaţi şi foarte bine pregătiţi, colegi extraordinari. Şi tocmai datorită felului în care am fost educată acolo şi a deschiderilor pe care le-am prmit din acel loc am putut să fiu studentă la London School of Economics. Ori dintr-un asemenea loc lucrurile se văd altfel decât dacă aş fi mers zi de zi într-o altă şcoală şi aş fi ajuns fie să studiez în altă parte, fie să lucrez acum. Mi se pare că există o problemă la nivelul recrutării profesorilor din rândul absolvenţilor, motivarea profesorilor de a se pregăti constant, faptul că există atitudinea „merge şi aşa”, faptul că la unele materii curricula e prea încărcată şi că se focalizează anumite materii prea mult pe teorie şi abstract când, poate ajutându-i pe elevi să vadă conexiunile dintre ce învaţă teoretic şi lumea reală, aceştia şi-ar da mai mult interesul.


*Daca acum ai fi in fata unei sali pline cu 500 de tineri si ar trebui sa vorbesti doar 1 minut despre Gala Premiilor in Educatie, pentru a-i convinge sa se inscrie, ce le-ai spune?

Că Gala Premiilor în Educaţie e genul de experienţă care indiferent până la ce nivel ajungi, te ajută să înveţi foarte multe aspecte practice (cum să completezi un formular, cum să te pregăteşti pentru un interviu) dar şi despre tine (tragi un fel de linie, faci bilanţul a ceea ce ai făcut, îţi dai seama unde ai ajuns şi poate şi în ce direcţie trebuie să o iei); să nu fie descurajaţi dacă nu câştigă unul din primele 3 premii anul acesta, să încerce şi la anul, pentru că experienţa în sine, etapele, pregătirea pentru ele sunt mult mai valoroase. Să încerce să profite cât mai mult de opţiunile pe care le au, să cunoască oameni, să se dezvolte şi pe lângă sistemul formal de educaţie, să se gândească la cum ar vrea să arate lumea lor ideală şi să facă lucruri pentru a ajunge acolo. Pentru că pot face mult mai multe decât cred uneori şi fiind implicat, având rezultate bune, va urma şi recunoaşterea, vor urma şi premiile!  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu